תגיות: pCon, זהויות, וירטואלי, Linden Lab, IBM, Second Life
מפשילים שרוולים
Linden Lab (בעלת Second Life) ו-IBM הודיעו על כוונתן לפתח פתרון, לתאימות זהויות בין עולמות וירטואליים. ההכרזה הגיעה על רקע כינוס בנושא זה, בו השתתפו 23 חברות וארגונים בדיון מיוחד, שהוקדש לבחינה מעשית של יישום חזון התאימות.
התעניינות רחבה
הודעה זו היא חלק מפעילות עניפה שנראית לאחרונה, בנושא תאימות בין העולמות הוירטואליים. לפעילות זו שותפות מובילות תחום העולמות הוירטואליים Linden Lab, the Multiverse Network ו- Mindark לצד קבוצת חברות ענק ובהן אינטל, מיקרוסופט, סיסקו, IBM, מוטורולה, גוגל וסוני.
אתגרי התאימות
עולמות אלה פותחו ועדיין מפותחים, באופן עצמאי ונפרד, בדומה לתוכנה מותגית. חוסר התאימות ביניהם, פירושו שמשתמש של עולם אחד, לא יכול לעבור לעולם אחר, כי אין שום תאימות בין המערכות והדמות שלו באותו עולם, חסרת משמעות למנגנון שמפעיל את העולם האחר. אלמנטים משמעותיים נוספים לא תואמים בין העולמות, דוגמת הכסף, שהוא עניין ממוסד ורציני מאוד בחלקם.
למה הידיעה חשובה?
לרוב, חדשנות "רצה קדימה" ואנשים מתחילים לפעול לפיה, עוד לפני שנשקלו כל השיקולים לטווח הארוך, דוגמת תאימות או אבטחה. אותה "ריצה קדימה" היא בזבוז, אם מתכננים בעתיד לשפר את אותם יישומים. בזבוז, מאחר וכל המערכות יידרשו להיות מעודכנות, בהתאם לסטנדרטים ולהסכמים מתפתחים.
ללא ספק, מוטב לארגן שיתופי פעולה כאלה בשלב מוקדם, וודאי לגבי המובנים מאליהם, דוגמת תאימות בין עולמות וירטואליים. מבחינה זו, טוב שפעילות זו התחילה עכשיו ולא מאוחר יותר.
כשתיושם תאימות כזו בצורה נרחבת, היא תפתח פתח ליוזמות חדשניות רבות, כולל בתחום העסקי. בהקשר זה, חשוב לשים לב לרשימת ספקי המחשוב המעורבים בכך. הם רואים את הפוטנציאל הכלכלי בתחום זה וגם לארגונים כדאי להתחיל לחשוב על כך.
רקע על היצירתיות כמפתח לחדשנות
גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח - http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
או עוד הרחבות על היצירתיות כמפתח לחדשנות, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים והמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים ושמות ספקים בולטים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: היצירתיות כמפתח לחדשנות http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=823#d1
פרשנויות וניתוחים נוספים לחדשות בתחום המחשוב ניתן למצוא בארכיון מדור "משמעויות לחדשות" באתר pCon בכתובת הזו: http://www.pcon.co.il/v5/NewsMeanItemArc.asp
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
מפשילים שרוולים
Linden Lab (בעלת Second Life) ו-IBM הודיעו על כוונתן לפתח פתרון, לתאימות זהויות בין עולמות וירטואליים. ההכרזה הגיעה על רקע כינוס בנושא זה, בו השתתפו 23 חברות וארגונים בדיון מיוחד, שהוקדש לבחינה מעשית של יישום חזון התאימות.
התעניינות רחבה
הודעה זו היא חלק מפעילות עניפה שנראית לאחרונה, בנושא תאימות בין העולמות הוירטואליים. לפעילות זו שותפות מובילות תחום העולמות הוירטואליים Linden Lab, the Multiverse Network ו- Mindark לצד קבוצת חברות ענק ובהן אינטל, מיקרוסופט, סיסקו, IBM, מוטורולה, גוגל וסוני.
אתגרי התאימות
עולמות אלה פותחו ועדיין מפותחים, באופן עצמאי ונפרד, בדומה לתוכנה מותגית. חוסר התאימות ביניהם, פירושו שמשתמש של עולם אחד, לא יכול לעבור לעולם אחר, כי אין שום תאימות בין המערכות והדמות שלו באותו עולם, חסרת משמעות למנגנון שמפעיל את העולם האחר. אלמנטים משמעותיים נוספים לא תואמים בין העולמות, דוגמת הכסף, שהוא עניין ממוסד ורציני מאוד בחלקם.
למה הידיעה חשובה?
לרוב, חדשנות "רצה קדימה" ואנשים מתחילים לפעול לפיה, עוד לפני שנשקלו כל השיקולים לטווח הארוך, דוגמת תאימות או אבטחה. אותה "ריצה קדימה" היא בזבוז, אם מתכננים בעתיד לשפר את אותם יישומים. בזבוז, מאחר וכל המערכות יידרשו להיות מעודכנות, בהתאם לסטנדרטים ולהסכמים מתפתחים.
ללא ספק, מוטב לארגן שיתופי פעולה כאלה בשלב מוקדם, וודאי לגבי המובנים מאליהם, דוגמת תאימות בין עולמות וירטואליים. מבחינה זו, טוב שפעילות זו התחילה עכשיו ולא מאוחר יותר.
כשתיושם תאימות כזו בצורה נרחבת, היא תפתח פתח ליוזמות חדשניות רבות, כולל בתחום העסקי. בהקשר זה, חשוב לשים לב לרשימת ספקי המחשוב המעורבים בכך. הם רואים את הפוטנציאל הכלכלי בתחום זה וגם לארגונים כדאי להתחיל לחשוב על כך.
רקע על היצירתיות כמפתח לחדשנות
גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח - http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
או עוד הרחבות על היצירתיות כמפתח לחדשנות, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים והמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים ושמות ספקים בולטים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: היצירתיות כמפתח לחדשנות http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=823#d1
פרשנויות וניתוחים נוספים לחדשות בתחום המחשוב ניתן למצוא בארכיון מדור "משמעויות לחדשות" באתר pCon בכתובת הזו: http://www.pcon.co.il/v5/NewsMeanItemArc.asp
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.